برای مبارزه با افسردگی بارداری چه کنیم؟

مبارزه با افسردگی در بارداری:افسردگی در بارداری و افسردگی قبل از زایمان، به معنای حس کردن مقداری غم و اندوه نیست.این مسئله یک اختلال احساسی است که به صورت بیولوژیکی روی فرد باردار تاثیر می گذارد.بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی زنان باردار،این افسردگی در بارداری به دلیل تغییرات هورمونی است که روی مغز اثر میگذارد و باعث حس افسردگی و اضطراب زنان باردار می شود.اگر سابقه ی افسردگی دارید و یا برای اولین بار در دوران بارداری احساس افسردگی میکنید در ادامه با دلگرم همراه شوید تا با استفاده از مطالب زیر کنترل و مدیریت احساسات خود در دوران بارداری برای رفع افسردگی بارداری به دست بگیرید:

 مبارزه با افسردگی در بارداری

از انزوا و تنهایی بپرهیزید:

1.در وهله اول باید به یاد داشته باشید در طول دوران حاملگی و بارداری همواره با دکتر خود هم برای مشکلات فیزیکی و هم احساسی در تماس باشید.بسیار مهم است که در زمان بارداری یک متخصص همواره شما را از لحاظ بدنی و روانی چک کرده و علائم شما را زیر نظر داشته باشد.ممکن است شرایط روحی شما به درجه ای برسد که دکتر تشخیص دهد برای شما داروی بی ضرر تجویز کند.

 

2.حتما در طول دوره بارداری خود به مشاور مراجعه کنید.تحقیقات نشان داده است خانم هایی که به مشاوره در طول دوره بارداری خود مراجعه می کنند یا دچار افسردگی نمی شوند و یا به سرعت درمان می شوند.شما باید در طول بارداری برای یک متخصص از مشکلات و احساسات خود صحبت کنید و راه حل های مناسب را برای حل مشکل ناراحتی و افسردگی در طول بارداری پیدا کنید.

 

3.لحظات بیشتری را با دوستان و خانواده ی خود باشید و آن ها را در جریان ناراحتی ها و استرس های خود بگذارید.این کار باعث افزایش روحیه شما می شود و اگر دچار افسردگی در بارداری شوید به کمک آن ها می توانید حس و حال خود را تغییر دهید و از حس افسردگی در بارداری رهایی پیدا کنید.

 

تغذیه و ورزش

1.نکته مهمی که درباره ورزش در دوران بارداری وجود دارد این است که قبل از شروع هر نوع ورزشی باید با دکتر خود درباره انجام دادن این ورزش مشورت کنید.ورزش کردن اندورفین، هورمون حس خوب، را در خون آزاد می کند که باعث فوایدی همچون خواب خوب، کاهش استرس و افزایش حس مثبت اندیشی در درون شما خواهد شد.

مبارزه با افسردگی در بارداری


2.مطمئن شوید که از بیشتر مواد مغذی در برنامه غذایی خود استفاده می کنید تا همه ی مواد غذایی مورد نیاز بدن خود را تا مین کنید.در بسیاری از مواقع افسردگی ها و استرس های بارداری به دلیل تغذیه نامناسب و سطح پایین ویتامین ها و آهن خون است.

 

حساسیت های خود را بشناسید

1.متوجه مسائلی که باعث آزردگی و ناراحتی شما می شوند باشید.هر انسانی به مسائل مختلفی حساس است که به وجود آمدن این مسائل در زندگی او باعث حس اضطراب و افسردگی می شوند.با شناخت این شرایط و مسائل سعی کنید از آن ها دوری کنید.

2.برنامه ریزی کنید.گاهی اوقات متوجه بودن راجع به شرایطی که شما را آزار می دهد و یا باعث ناراحتی و خستگی شما می شود کافی نیست، بلکه باید برای رهایی از آن شرایط برنامه ریزی کنید برای مثال، اگر خستگی جسمی باعث افزایش احساس ناراحتی و افسردگی شما می شود باید برنامه ریزی کنید که در طول روز حتما استراحت کنید و بخوابید.

 

 

 تهیه و ترجمه:مجله اینترنتی دلگرم

نشاط رازانی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه